72312 м. Мелітополь,
вул. Дзержинського, 141,
т. 44-45-12.
Розклад роботи: 6:30 - 17:00,
з понеділка по п'ятницю

Музейна педагогіка як чинник інтеркультурного виховання дошкільників

Музеї – це культурно-освітні та науково-дослідні заклади, що збирають, вивчають, експонують та зберігають пам’ятки матеріальної та духовної культури, природничо – наукові колекції тощо.

У перекладі з грецької музей означає місце, присвячене музам, дочкам богині пам’яті. Мнемозіни. Вважаючи їх покровительками науки і мистецтва, греки будували на честь муз храми, які називали музейонами.

Музейна педагогіка - досить новий, але вже популярний напрям навчально - виховної діяльності.

За визначенням О.Медведєва, М.Юхневича «Музейна педагогіка - це наукова дисципліна на перетині педагогіки, психології, музеєзнавства, мистецтва і краєзнавства. Предметом музейної педагогіки є проблеми, пов'язані зі змістом, методами і формами педагогічного впливу музею, з особливостями цього впливу на різні категорії населення, а також з визначенням музею в систем закладів освіти».

Сьогодні чи не найважливішими і найактуальнішими напрямами роботи  в царині музейної педагогіки є духовно – моральне та громадянсько – патріотичне виховання.

Адже від того, яке зерно ми посіємо в душі дітей у дошкільному віці, таким паростком проросте воно в майбутньому, впливаючи на формування характеру та самосвідомості особистості.

Використання засобів музейної педагогіки дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду,  до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій.

     В Україні та близькому зарубіжжі відбувається процес становлення музейної педагогіки. (Термін уперше ввів у науковий обіг у 1934 році К. Фрізен, Німеччина. Це галузь діяльності, що здійснює передачу культурного досвіду на основі міждисциплінарного та поліхудожнього підходу через педагогічний процес в умовах музею).

 Педагоги нашого дошкільного закладу часто замислювалися над тим, як ознайомити дошкільнят з абеткою загальнолюдської культури, як домогтися, щоб у дитини виникла потреба бути доброю, чуйною, як розкрити її особистий потенціал. Хочеться, щоб наші діти не змаліли духовно, щоб не виростали, як оте перекотиполе, без роду і племені, байдужими до рідної землі, щоб уміли берегти найкращі традиції минулого. Адже Україна з давніх – давен славилися розмаїттям народних свят, звичаїв, обрядів. Наші діди й прадіди берегли духовні надбання українців, передавали їх з роду в рід, з покоління в покоління для того, щоб нащадки не втратили своє коріння, свій родовід, свою історію.

 

Творчий пошук привів нас до музейної педагогіки, засобами якої можна ефективно розв’язувати ці завдання.

В 1998 році гостинно розкрив двері для своїх відвідувачів національний міні-музей.  Його матеріали стали засобом залучення дошкільнят до історичної і культурної спадщини народів, які населяють Таврійські землі.

Основна мета і завдання створення міні – музею:

-         створити предметно – розвивальне середовище, яке б сприяло формуванню у дітей пізнавального інтересу та естетичного сприймання предметів, об’єктів і явищ навколишньої дійсності;

-         ознайомлення дітей з образотворчим мистецтвом, архітектурою, декоративно – ужитковим мистецтвом різних народів

-         залучення батьків до музейної педагогіки.

 

Основними напрямами діяльності музею на сучасному етапі є:

1) Робота з музейною аудиторією, яка спрямована на виховання ціннісного ставлення до культурної спадщини і прищеплення смаку до музейних цінностей.

2) Розвиток здібностей сприймати музейну інформацію через мову музейних експонатів.

3) Виховання емоцій, розвиток фантазії і уявлення, активності.

4) Створення в музеї умов, за яких би він працював найбільш ефективно.

5) Використання і популяризація нових освітніх технологій у формі окремих проектів.

      Зміст напрямів культурно-освітньої діяльності розкривається через різноманітні форми роботи,  серед яких варто виділити такі:

·        лекція

·        екскурсія

·        заняття

·        консультація

·        ігрова діяльність

·        заняття гуртка

·        кіносеанси

·        зустрічі з цікавими людьми

·        свята

·        персональні виставки дітей і дорослих

·        засідання батьківського клубу

     Колектив нашого ДНЗ працює над питанням формування національної свідомості дошкільнят і тому міні-музей став осередком залучення їх до декоративно-вжиткового мистецтва, центром знайомства з історичним і культурним спадком, центром накопичення чуттєвих вражень від предметів, розміщених в його експозиціях.

Було розроблено план міні музею, розрахований на дітей, педагогів, батьків та громадський загал шкіл та національних спілок. В групах педагоги керуються перспективними планами, тематику занять в якому розподілено таким чином, щоб діти могли збагачувати і розширювати свої знання.

Пізнаючи нове, незвичайне, діти, як правило, залучають у сферу своїх інтересів і батьків. Створення навіть маленької експозиції задіює різноманітні форми роботи не тільки з педагогами і дітьми, а й із сім’ями дітей. 

Нам дуже приємно, що батьки активно підтримують усі починання педагогів щодо музейної справи. Саме завдяки  батькам  зібрана колекція

матеріалів  міні-музею.

 

Дата: 11.04.14 | Переглядів: 3854 | Коментарів: 0

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР:



Надіслати

Copyright © 2012

ДНЗ №47 «Берізка»