72312 м. Мелітополь,
вул. Iнтеркультурна, 141,
т. 44-45-12.
Розклад роботи: 6:30 - 17:00,
з понеділка по п'ятницю

Вплив музичного мистецтва на мовленнєвий розвиток дитини дошкільного віку

Вплив музичного мистецтва на мовленнєвий розвиток дитини дошкільного віку

В умовах сучасності розвиток мовлення дитини займає одне з перших місць. Ця проблема дуже тісно пов'язана з ритмом та темпом життя сучасної людини. Новітні технології (різноманітні гаджети, Інтернет тощо) забирають дуже багато вільного часу в батьків дитини, що у свою чергу приводить до недостатньої кількості спілкування з малюком і недостатнього мовленнєвого розвитку дошкільнят. Саме в цих умовах на поміч прийде дошкільний заклад, а саме музичні заняття, що в комплексі з іншими заняттями неодмінно дадуть позитивні наслідки.

У музики і мови існує чимало загальних засад, навіть спільностей. Одна з них (можливо, найважливіша) полягає в тому, що і музичне мистецтво, і мова мають спільне - початок - звук. А сам звук завжди був і є вираженням якогось сенсу, якоїсь ідеї. Ще до появи звичних для нас слів, і вже тим більше речень і текстів, звук був єдино можливим засобом спілкування між людьми. І музичний твір, і людське мовлення - це можливість спілкування з оточуючим світом, це свого роду тексти, які вимагають певного прочитання, розкодування та засвоєння. Звертаємо увагу, що і мова, і музика мають свій особливий письмовий код - абетку і ноти, за допомогою яких зберігаються тексти і ноти. Мова, особливо її письмові форми, перетворилися на твори літературного мистецтва, стають змістом музики, але і музика стає змістом мовлення, спілкування, обміну чимось сакральним, особистим, глибоким.

Музика і музично-художня діяльність - це те, що діти найбільше люблять. Запитайте дошкільника, що йому подобається робити більше всього в дитячому садку і вдома? Відповідь не змусить себе довго чекати: діти люблять співати, танцювати, грати. Використовуючи цю прихильність дітей до музики, можливо підвищити якість будь-якого заняття, зробити його більш привабливим для дитини.

Музика - найбільш емоційний вид мистецтва. Активна природа дитячих реакцій на музику поширюється і на мовлення дитини, вона починає проявляти ініціативність і самостійність у мовленнєвому спілкуванні. Характеризуючи музичний твір, дитина використовує велику кількість якісних прикметників, якимось неймовірним чином підбираючи їх.

Музика як мистецтво інтонації природним чином знайомить дитину із засобами інтонаційної виразності мовлення - темпом і ритмом, тембром. Використовуючи відповідні музично-мовленнєві ігри в роботі з дітьми, можна цікаво й ефективно вирішувати поставлені завдання. Музика може стати свого роду ключем, який «відкриє дитячі вуста», викличе в дітей природне бажання поділитися своїми почуттями та думками, своїми музичними враженнями.

У дошкільному віці вироблення спокійного і плавного мовлення утруднене, і керівна роль музики має вирішальне значення. Легкість, з якою дитина сприймає музику, і безпосередність цих сприймань, а також здатність малюка швидко інстинктивно пізнавати її зміст і найпростіші засоби виразності полегшують завдання виправлення мовлення. На заняттях музика не просто супроводжує рух і мовлення, а є їх керівним початком.

Отже, музичне виховання в дошкільному закладі займає одне з найважливіших місць у проблемі мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку.

 

Дата: 29.03.17 | Переглядів: 187 | Коментарів: 0

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР:



Надіслати

Copyright © 2012

ДНЗ №47 «Берізка»