72312 м. Мелітополь,
вул. Дзержинського, 141,
т. 44-45-12.
Розклад роботи: 6:30 - 17:00,
з понеділка по п'ятницю

Інноваційні технології в музичному розвитку дитини

Перелік інноваційних технологій та методик у галузі дошкільної ( музичної) освіти

 

Музична педагогіка Карла Орфа

Суть технології. 

Як педагог, Орф розробив систему музичного виховання. У 1950 – 1954 рр. видав 5 – томний збірник «Музика для дітей» (Schulwerk), що став основою музично – педагогічної системи  Орфа, яка дістала визнання і поширення. Вона основана на різних видах музикування дитячої творчості, активній виконавській діяльності. Головний його принцип - будувати музичне виховання на ритмопластичній основі .Орфовська система музичного виховання містить такі елементи:

-         мовленнєві вправи – доцільні для загального  музичного розвитку, бо легкі  й доступні для всіх дітей;

-         поетичне музикування – допомагає відчути дітям красу звучання поезії й музики, розвиває пам'ять, усвідомлюється зв'язок слова й музики ;

-         музично – рухові вправи - допомагають підготувати дитину до спонтанного рухового вираження, навчають її зображувати звуки і настрої через елементарний рух ( удари, клацання, плескання , притупування), при цьому в дітей виробляється швидкість реакцій, уміння чекати, знаходити момент вступу;

-         елементарний музичний театр – інтерактивна  ігрова форма припускає загальний вплив музики, мовлення, руху, танцю і художнього образу;

-          

Методика «Виховання талантів» Сініті Судзукі.

Суть технології.

Сініті Судзукі вірив, що кожна дитина здатна до навчання, музика – не таїнство, а музичні таланти є в багатьох. За умови правильного підходу кожна дитина  може навчитися розуміти музику і виконувати музичні твори. Ця ідея зародилася у нього  далекого 1931 року і лягла  в основу створеної ним  методики  музичної освіти дітей – «Виховання талантів» . За цією  методикою  музичну освіту варто починати з раннього віку. Адже в цей період відбувається засвоєння рідної мови, а отже  слух, голос і мозок малюка налаштовані на те, щоб вбирати і копіювати. Тому в основу свого методу Судзукі ставить асоціювання з процесом дитячого сприйняття материнської мови. Спочатку методика була розроблена тільки для скрипки , але на сьогодні існують методики також для фортепіано, альта, віолончелі , флейти , гітари. «Виховання талантів» - це не тільки методика викладання гри на музичному інструменті, а й ціла філософія, що включає в себе погляди на виховання і розвиток дитини. Тому у своїй педагогічній діяльності Сініті Судзукі керувався кредом : « Спочатку характер, а потім – здібності».

 

Методика «Виховання казкою» Л.Б.Фесюкової.

Суть технології.

 Універсальна методика роботи з казкою, розроблена педагогом Л.Б. Фесюковою, розвиває образне і логічне мислення дитини, його творчі здібності, формує нетрадиційний спосіб мислення. Знайомить дітей з світом природи і допомагає підготуватися до школи.

Спадщина В. Сухомлинського.

Суть технології .

Основоположною у науково – теоретичних працях і практичному досвіді В. Сухомлинського є його філософсько – педагогічна  система ідей та поглядів на дитину  як на найвищу цінність. Педагогіка В. Сухомлинського – це педагогіка серця, дитино центризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально  – виховного процесу до природи конкретної дитини. Педагогіка побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта , виховання й розвиток людини мають передбачити передусім утвердження гармонії розуму й серця. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються  на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою його цілісної педагогічної системи.

 

 

Дата: 10.10.12 | Переглядів: 12090 | Коментарів: 0

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР:



Надіслати

Copyright © 2012

ДНЗ №47 «Берізка»