72312 м. Мелітополь,
вул. Дзержинського, 141,
т. 44-45-12.
Розклад роботи: 6:30 - 17:00,
з понеділка по п'ятницю

Ознайомлення з роботою бібліотеки - засіб формування читацької культури дошкільника

З–поміж багатьох засобів розвитку мовлення, які допомагають формувати у дитини навички комунікативної компетенції, неабияке місце відводиться художній дитячій літературі.

У наш вік інформаційних технологій телебачення, відео, комп’ютери все частіше витісняють книжку. Та тільки замінити її ніщо не зможе.

У 80-х, 90-х роках ХХ століття  було досить важко купити книгу, яка відносилася до ґатунку хорошої.

Існувала така практика в роботі бібліотек: записуватися на чергу, щоб прочитати дефіцитну книгу і чекати на неї доводилося не один місяць.

Часи змінилися... Тепер ми можемо купувати будь-які книги – неординарні за формою, ігровими елементами. На прилавках книжкових ринків строкатий асортимент продукції: дешеві брошури, солідні хрестоматії, подарункові книги, книжки-малятка, книги-ширмочки, книжки-пазли, книжки-вироби (прочитавши книжку, малюк видавлює ілюстрації, скріплює між собою належним чином сторінки і отримує чудову іграшку –саморобку), книжки-картонки, книжки-гармошки та багато інших. Сьогоднішні видавці враховують будь-які смаки та фінансові можливості батьків.

Книга допомагає багато в чому. Психологи стверджують про її лікувальні властивості. З’явився навіть такий термін „бібліотерапія” (буквально – лікування книгою).

Сучасний рівень розвитку людства спричинив таки витіснення книги з повсякдення. Отже, спробуємо концептуально, не занурюючись у глибину питання, порівняти значення відео та читання для дитини.

Багато хто з нас ствердить: для чого читати дитині книгу, якщо на багато простіше нажати на кнопку відеомагнітофона, комп’ютера чи телевізора. Але чи рівноцінна така заміна!? Спробуємо розібратися в цьому:

Недоліки відеофільмів

Переваги читання

Відеофільми можна дивитися поруч, проте не разом із дитиною

Читання зближує дитину і дорослого. Особливо важлива роль сімейного читання. Дитина, переглядаючи фільм, - лише пасивний спостерігач, а читаючи книжку, - і співавтор, і актор, бо додає щось і від себе.

Відеофільм завжди залишається без змін: той самий голос, та сама картинка

Кожен читач – це свого роду актор, одна і та сама фраза може бути прочитана по-різному, адже не дарма діти так обожнюють читання в ролях!

У фільмах текст вже озвучено. Культура мовного спілкування залишає бажати кращого. Часто-густо вживаються слова-паразити.

Читання – це маленьке диво для дитини, коли вона складає окремі букви, сама створює слово.

Під час перегляду відеофільму дитина мовчить, вона пасивний спостерігач. Сучасні дошкільники більше дивляться і мало читають, тому багато хто з них з великими труднощами формує свої думки

Читаючи книгу, ми пробуджуємо дитину до говоріння, мислення, фантазії, можемо зібрати її увагу на гру слів. Порівняти виказування героїв, перечитати цікавий момент. Книга - розвиває зв’язне мовлення.

Відеофільм також можна зупинити і подивитися потім. Цікавий епізод переглянути ще і ще, проте ніщо не замінить вам живого спілкування з дитиною!!!

При необхідності: читання можна зупинити і відкласти „на потім”, при цьому дитина в очікуванні цього „потім” починає усвідомлювати, що процес читання дарує величезну радість.

А якщо ви самі читаєте малюку і до того ж обговорюєте з ним вчинки героїв, звертаєте його увагу на гру слів, перечитуєте цікавий епізод, вчите добра й застерігаєте від зла, то ви ще й дружньо спілкуєтеся, разом пізнаєте світ.

Відтак, виховання у дошкільнят читацької культури, любові до художнього слова, інтересу до книжки – важливі завдання педагога. А їх реалізації сприятиме ознайомлення дітей з роботою бібліотеки.

Роль читання в розвитку дитини дошкільного віку дуже велика. Читання і розповідання  художньої літератури дитині-дошкільнику надає величезний вплив на інтелектуальний, розумовий, творчий, психологічний і психофізіологічний розвиток. Читання розвиває художньо-мовні навички, формує моральну й культурну сторону дитини, передає уявлення про життя, працю, про ставлення до природи, розвиваючи тим самим, соціальний досвід і трудову діяльність дошкільника.

Дата: 04.05.17 | Переглядів: 460 | Коментарів: 0

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР:



Надіслати

Copyright © 2012

ДНЗ №47 «Берізка»